Ετελείωσε....ετελείωσε...!

Εικόνα
Στις αρχές της χρονιάς, ως Σύλλογος Γονέων του Γυμνασίου μας, επισκεφθήκαμε την υπεύθυνη στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου (στην Αγγελάκη). Μας διαβεβαίωσε ότι τα προβλήματα του σχολείου μας (1ο Πειραματικό Γυμνάσιο) είναι ήδη γνωστά και έχει δρομολογηθεί η επίλυση τους.... Εμείς ως σύλλογος, αυτό που μπορούσαμε να κάνουμε ήταν να βάψουμε, τον Μάρτιο, την (χρονίζουσα άθλια κατάσταση) εξωτερική όψη του κτιρίου ( https://bit.ly/36H3hMn ) και να περιμένουμε τις παρεμβάσεις που μας διαβεβαίωσαν.... Εκείνο το διάστημα επισκέφθηκε το σχολείο και αντιδήμαρχος, ο οποίος ιδίοις όμμασι είδε την κατάσταση του προαύλιο χώρου και δήλωσε έκπληκτος (!!) για την κατάσταση του. Λίγες μέρες μετά ήρθαν και δύο κάδοι ανακύκλωσης που είχαμε ζητήσει.... Το πλάνο έλεγε ότι θα πρέπει να ξεκινήσουν οι εργασίες ανάπλασης στην οδό Δαγκλή και της μετατροπής της σε πεζόδρομο/δρόμο ήπιας κυκλοφορίας , για να μπορέσουν να μπούνε φορτηγά έτσι ώστε να γίνει ασφαλτόστρωση της αυλής αλλά και να επ

Φάκελλος ''Μπότσαρη''.

Μετά από συζητήσεις επί συζητήσεων, προτάσεων και αποτυχημένων εγχειρημάτων, έλαβα απο τον αρμόδιο αντιδήμαρχο τη παρακάτω απάντηση:

''Κύριε Πέγκο, καλησπέρα. Η πρότασή σας είναι σωστή, όμως κοστίζει και χρήματα δεν υπάρχουν αυτή την περίοδο. Άλλωστε, περιμένουμε την έγκριση της Περιφέρειας για την μονοδρόμηση της Μ.Μπότσαρη σε συνδυασμό με την μονοδρόμηση της Π.Συνδίκα, οπότε θα προβλεφτούν και οι αναγκαίες ρυθμίσεις για τα οχήματα, τους πεζούς, τα ποδήλατα κ.α. Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας.''


Η δικιά μου απάντηση:


Καλησπέρα κι ευχαριστώ για την απάντηση σας.

Απ' οσο γνωρίζω αν και υπήρχε η πρόθεση μονοδρόμησης των δυο οδών:
 ''Αγγελιοφόρος 22/05/2012
Ριζική αλλαγή των κυκλοφοριακών δεδομένων στην ανατολική Θεσσαλονίκη βρίσκεται στα... σκαριά, αφού δύο από τους πιο βασικούς, κάθετους οδικούς άξονες της περιοχής, η Μάρκου Μπότσαρη και η Πέτρου Συνδίκα, πρόκειται να μονοδρομηθούν.
Μετά το πέρας των σχετικών εργασιών, η μεν Μάρκου Μπότσαρη θα είναι άνοδος, ενώ η Πέτρου Συνδίκα κάθοδος. Οι μονοδρομήσεις, που αναμένεται να ανακουφίσουν σημαντικά την κυκλοφορία, ειδικά τις πρωινές ώρες αιχμής, πιθανότατα θα υλοποιηθούν μέσα στο καλοκαίρι, οπότε η κυκλοφορία των οχημάτων μειώνεται με αποτέλεσμα να είναι ευκολότερες οι αλλαγές, κυρίως αυτές που αφορούν συνήθειες ετών.
Πάντως, μονοδρομήσεις δε θα γίνουν σε όλο το μήκος των δύο δρόμων, αλλά στο μεγαλύτερο μέρος τους. Ετσι, τόσο η Μάρκου Μπότσαρη, όσο και η Πέτρου Συνδίκα, θα μονοδρομηθούν στα τμήματά τους που περικλείονται από τις οδούς Β. Ολγας και Κωνσταντίνου Καραμανλή ή Αλεξάνδρου Παπαναστασίου, κάτι το οποίο θα καθοριστεί από τις μελέτες που εκπονούνται αυτό το χρονικό διάστημα.
Οι εργασίες, όπως εξηγεί ο εντεταλμένος σύμβουλος σε θέματα Κυκλοφορίας, Στάθμευσης και Οδικής Σήμανσης του δήμου Θεσσαλονίκης, συγκοινωνιολόγος Γιώργος Δημαρέλος, θα υλοποιηθούν από την «Αττικό Μετρό ΑΕ», η οποία τις ζήτησε στο πλαίσιο ανακούφισης και διευκόλυνσης της κυκλοφορίας στην περιοχή, αλλά και της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας. Αφού έλαβε τη σύμφωνη γνώμη των υπηρεσιών του δήμου Θεσσαλονίκης, θα αναμένει τις απαραίτητες εγκρίσεις από την Τροχαία Θεσσαλονίκης και τις υπηρεσίες της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Και ποδηλατόδρομος!
Οι δύο μονοδρομήσεις θα συνοδευτούν πιθανώς από διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, χωρίς όμως να απαγορευτεί η στάθμευση των οχημάτων. Πάντως, στη Μάρκου Μπότσαρη, σχεδιάζεται να γίνει και ποδηλατόδρομος. Στόχος είναι να συνδεθούν οι περιοχές που βρίσκονται γύρω από τη Μάρκου Μπότσαρη και την Πέτρου Συνδίκα με τον ποδηλατόδρομο της Νέας Παραλίας. Ο ποδηλατόδρομος της Μάρκου Μπότσαρη θα βρίσκεται στη μία πλευρά της οδού και θα είναι διπλής κατεύθυνσης.
«Οι συγκεκριμένες μονοδρομήσεις προβλέπονταν στη γενική κυκλοφοριακή μελέτη της Θεσσαλονίκης (ολοκληρώθηκε πριν από περίπου 15 χρόνια, στο τέλος της δεκαετίας του '90), μαζί με άλλες δύο στην περιοχή, της 28ης Οκτωβρίου και της 25ης Μαρτίου, οπότε ήταν σχεδόν αυτονόητο ότι οι υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης θα έδιναν το πράσινο φως για την υλοποίησή τους», σημειώνει ο κ. Δημαρέλος. Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι σε αστικό περιβάλλον οι μονόδρομοι λειτουργούν καλύτερα από τους δρόμους διπλής κατεύθυνσης, ενώ αναφέρει ότι στις προθέσεις του δήμου Θεσσαλονίκης είναι σε μεταγενέστερο στάδιο να μονοδρομηθεί και η οδός 25ης Μαρτίου, αλλά και η 28ης Οκτωβρίου.
Εξάλλου, το Δεκέμβριο του 2007, στο πλαίσιο των έργων κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης, είχαν μονοδρομηθεί πειραματικά οι οδοί Δωδεκανήσου και τμήμα της 26ης Οκτωβρίου. Παρά τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα που... κάνουν πάρτι, η ανακούφιση στην κυκλοφορία ήταν τέτοια, που κανείς δε διανοήθηκε επαναφορά στο προηγούμενο καθεστώς, όταν οι δύο δρόμοι ήταν αμφίδρομης κυκλοφορίας.''




εντούτοις απ' οσο γνωρίζω η ιδέα ''πάγωσε'' κι εγκαταλείφθηκε: 
"Φρένο" στην μονοδρόμηση των οδών Μάρκου Μπότσαρη και Πέτρου Συνδίκα 
έβαλε με απόφαση της η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Αναλυτικότερα, απορρίφθηκε το αίτημα της «Αττικό Μετρό», η οποία υπέβαλε σχετική κυκλοφοριακή μελέτη, για τη μετατροπή της Μάρκου Μπότσαρη σε άνοδο και της Πέτρου Συνδίκα σε κάθοδο. Οι μονοδρομήσεις είχαν προταθεί προκειμένου να ανακουφιστεί η κυκλοφορία στην περιοχή, η οποία, έπειτα και από το κλείσιμο της οδού Δελφών, για τις ανάγκες κατασκευής του σταθμού του μετρό Ανάληψη, έχει επιβαρυνθεί σημαντικά.
Να σημειώσουμε ότι οι υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης, όπως αναφέρει ο εντεταλμένος σύμβουλος σε θέματα Κυκλοφορίας, Στάθμευσης και Οδικής Σήμανσης Θεσσαλονίκης, συγκοινωνιολόγος Γιώργος Δημαρέλος, έδωσαν την έγκρισή τους για τις μονοδρομήσεις.
Οπως αναφέρει ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της περιφέρειας, Αλέξανδρος Μήλιος, η υπηρεσία δεν έκρινε σκόπιμες τις μονοδρομήσεις, καθώς δε συνδυάζονται με τα εργοτάξια του μετρό, ενώ πρόσθεσε ότι σύμφωνα πάντα με τα όσα έκρινε η υπηρεσία, η μονοδρόμηση των συγκεκριμένων οδών, ενδεχομένως θα δημιουργούσε άσκοπες περιπορείες των πολιτών με τα οχήματά τους.
Εκ διαμέτρου αντίθετη είναι η άποψη του κ. Δημαρέλου, ο οποίος υπενθυμίζει ότι η μονοδρόμηση των οδών Μάρκου Μπότσαρη και Πέτρου Συνδίκα, προβλεπόταν, μαζί και με τη μονοδρόμηση των οδών 25ης Μαρτίου και 28ης Οκτωβρίου, στη Γενική Κυκλοφοριακή Μελέτη της Θεσσαλονίκης (ολοκληρώθηκε πριν από περίπου 15 χρόνια, στο τέλος της δεκαετίας του '90).


Αν κρίνω απο αυτά που μου γράφετε, η κατάσταση στη Μπότσαρη με τα διπλοπαρκαρισμένα δεν πρόκειται να αλλάξει...Πριν μια ώρα πέρασα απο εκεί και γινόνταν ''πάρτυ'' με τα διπλοπαρκαρισμένα μπροστα στη ταβέρνα. Όσον αφορά τα ''πτερύγια'' έχουν μείνει πλέον ελάχιστα, που και αυτά είναι θέμα λίγων ημερών να εξαφανιστούν. Αστυνόμευση δεν υπάρχει, η άρνηση συμμόρφωσης είναι δεδομένη, οπότε συμπερασματικά θα μπορούσαμε να πούμε...πολύ κακό για το τίποτα.

Είναι κρίμα πάντως...εκτός του ''αισθητικού'' μέρους της υπόθεσης, είναι και θέμα ασφάλειας πρωτίστως....

Αναρωτιέμαι, σε περίπτωση που γινόνταν μονοδρόμηση, δεν θα υπήρχαν διπλοπαρκαρισμένα; Εγω νομίζω οτι θα ήταν χειρότερη η κατάσταση, μιας και πλέον αφού θα υπήρχε μια κατεύθυνση κυκλοφορίας, θα αρκούσε απλώς μια λωρίδα για τα κινούμενα αυτοκίνητα...Δεν θέλω καν να το σκέφτομαι.

Το παράδοξο είναι, το τμήμα τροχαίας είναι στη γωνία της Π. Συνδίκα με τη Β. Όλγας. Δεν το καταλαβαίνω..πόσο δύσκολο είναι ανα 2-3 ώρες (μακάρι να γινόνταν συχνότερα), να γίνονται περιπολίες σε αυτούς τους δρόμους;

Αν θέλετε μια πρόταση, χωρίς κόστος, είναι η δημοτική αρχή να κάνει σύσταση σοτυς ιδιοκτήτες της ταβέρνας έτσι ώστε να ενημερώνουν με κάποιο καρτελάκι στα τραπέζια ή με μια ανακοίνωση στην είσοδο ότι σε περίπτωση που έχουν παρκάρει διπλοσειρά, είναι παράνομοι, δημιουργούν όχληση και οτι γίνονται συνεχείς έλεγχοι απο τη τροχαία.

Επίσης θα μπορούσατε να κάνετε μια πρόταση στη τροχαία, για να τοποθετηθούν κάμερες κυκλοφορίας (για έλεγχο της παράνομης στάθμευσης) στις συγκεκριμένες οδους (αν και καταλαβαίνω ότι ενδεχομένως το κόστος να είναι απαγορευτικό, σύμφωνα με τα οικονομικά δεδομένα που αναφέρεται). Αντ' αυτού ενημερώστε τη τροχαία να κάνει εντατικότερους ελέγχους, σε διαφορετικές ώρες και ας δώσει και καμμιά κλήση αφού μόνο έτσι καταλαβαίνουμε...αν καταλαβαίνουμε! Και μη μου πει κάποιος οτι έχουμε κρίση και είναι κρίμα για τον ''καημένο'' συμπολίτη μας να πρέπει να πληρώσει πρόστιμο (που απ' οσο ξέρω είναι 20 ευρώ). Απο τη στιγμή που έχει χρήματα, να βγαίνει καθημερινές και να τρώει έξω τότε δεν έχει πρόβλημα....

Και οι οδηγοί των απορριματοφόρων μπορούν να ενημερώνουν, όπως και οι οδηγοί λεωφορείων....

Σχόλια